pdf

Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!

УРОК 5. Занурюємося у дослідження комп’ютерних ігор

Підготуй до уроку:

Крок 1. Привітання

 

Добрий день, любі малятка,
Гарні хлопчики й дівчатка.
Новий день вже завітав,
Це — початок добрих справ.

А які це — добрі справи?
Ігри, іграшки, забави?
Так, звичайно, і вони,
Гарно гратись восени.

Але ще навчатись треба,
В школі, вдома, на перервах,
І у іграх можна теж,
Відкриттям немає меж!

Крок 2. Вправа “Мій настрій”

 

  • Чи гарний у вас сьогодні настрій?
  • Коли ви називаєте свій настрій гарним?
  • Що чи хто може покращити вам настрій?
  • Чи вдавалося вам самим покращувати собі настрій? Як ви це робили?
  • Можливо, бували моменти, коли ви підіймали настрій комусь іншому? Як це вам вдавалося?
  • Побажайте подумки всім однокласникам та однокласницям гарного настрою на ввесь день.

Крок 3. Щоденні новини

 

  • Який сьогодні день тижня?
  • Це початок, середина чи кінець тижня?
  • Який це день тижня за ліком?
  • Яке число? Який місяць?
  • Чи можна назвати сьогоднішній день гарним?
  • Чи впливає на це погода? Як?
  • Що ви можете сказати про сьогоднішню погоду?
  • Чи покращила вона ваш настрій? Чому?
  • Яку добру справу ви плануєте сьогодні зробити?
  • Чого очікуєте?

Крок 4. Рукотворне навколо нас

 

Намалюйте осінь так, щоб на картинці були тільки природні об’єкти.

  • А тепер додайте чотири рукотворні об’єкти.
  • Якими кольорами ви розфарбували малюнок?
  • Чи можна було зобразити осінь без рукотворних об’єктів? А без природніх?

Крок 5. Створення ментальної карти

 

Візьміть аркуш паперу. Напишіть на ньому “Комп’ютерні ігри” чи придумайте схематичне зображення. Проведіть від цього місця три лінії, схожі на гілочки дерева:

  • Перша гілочка вестиме до того, чого можуть навчитися дорослі завдяки комп’ютерним іграм.
  • Друга гілочка — першокласники.
  • Третя — дошкільнята.

Запишіть або зобразіть на гілочках те, чого можуть навчити комп’ютерні ігри людей із кожної групи.

  • Коли ваша карта буде готова, розкажіть за нею комусь із друзів чи рідних про те, чого можна навчитися за допомогою комп’ютерних ігор.
  • Що ще можна робити за комп’ютером?
  • Чи пробували ви набирати слова за допомогою клавіатури?

Крок 6. Обмін інформацією

 

Зателефонуйте однокласнику чи однокласниці. Обговоріть, скільки часу на день ви граєте в комп’ютерні ігри.

Крок 7. Вправа “Поміркуй”

 

  • Пригадайте, як ви сидите, коли граєте в комп’ютерні ігри.
  • Поміркуйте, які небезпеки можуть чатувати на тих, хто довгий час сидить за комп’ютером, не встаючи.

    Підказка

Крок 8. Перегляд відеореклами “Як правильно сидіти за комп’ютером”

 

  • Чим незвична ця реклама? Чого вона вчить?
  • Спробуйте самостійно сформулювати правила поведінки під час комп’ютерних ігор.

Крок 9. Фізкультхвилинка

 

Крок 10. Є ідея!

 

Спробуйте пофантазувати та придумати ідею власної комп’ютерної гри.

  • Поміркуйте, що в ній буде відбуватися, чого вона буде навчати.
  • Дайте своїй грі назву.
  • Придумайте, назвіть та опишіть героїв своєї гри.
  • Презентуйте свою ідею комусь із друзів.

Крок 11. Тренування та перепочинок

 

Час від часу треба відпочивати, навіть від найзахопливішого заняття. Допомогти в цьому може гра. Зробимо власноруч гру відпочивалку-тренувалку.

  • Розгорніть підручник на сторінці 67. Роздивіться послідовність виготовлення гри “Хмарколов” (вправа 7). Зробіть й собі гру.
  • Роздивіться на світлині, як диханням піднімати хмарки. Спробуйте! Якщо з першого разу не вийде, то обов’язково вдасться з другого чи третього. Просто зосередьтеся на хмарці ☺
  • Пограли? А тепер поміркуйте, що розвиває хмарколов.

Крок 12. Вправа “Продовж речення”

 

Поміркуйте і продовжте речення:

  • Комп’ютерні ігри допомагають, коли … .
  • Комп’ютерні ігри шкодять, коли … .



Урок підготувала Людмила Ряба