Правила настільної гри “Фортеця”
(c. 58-59 підручника)

Підготуйте: гральний кубик та по чотири фішки у вигляді фігурок людей різних кольорів (червоного, синього, жовтого, зеленого) на кожного гравця. Їх можна виліпити з пластиліну або вирізати з картону, або використати ґудзики чи інші дрібні предмети.

Як захопити фортецю

Перемагає той, хто першим оточить фортецю, — поставить свої фішки на чотири червоні ділянки біля неї.

Під час свого ходу гравець кидає кубик та пересуває одну зі своїх фішок на відповідну кількість ділянок поля вперед. Якщо ділянка, на який опиняється фішка, вже зайнята фішкою іншого гравця, відбувається бій — обидва гравці кидають кубик. Той, у кого кубик з більшою кількістю крапочок, — переможець. Він лишається на ділянці, за яку був бій, а його дістав супротивник, відступає на три ділянки назад.

Якщо фішка зупиняється на ділянці синього кольору, це означає перепону на шляху — завали або засідку. Гравець має відступати назад на одну ділянку та пропустити хід.

Якщо фішка зупиняється на ділянці зеленого кольору, це означає, що бійці дістають можливість відновити сили в дорозі — напитися води з криниці, підкувати коней, пообідати. Зупинка на такій ділянці додає один бал до кількості крапочок на кубику в наступній сутичці з бійцями противника. Щоб не забувати про ці додаткові бали в ході гри, варто записувати їх на аркуші паперу.

Якщо фішка зупиняється на ділянці біля річки, то рухатися далі гравець може лише тоді, коли є човен. Зображення човна можна наклеїти на одну з граней кубика або ж домовитися, що за човен правитиме якась кількість крапочок, наприклад, три.

Ускладнення

Старшим та досвідченим гравцям можна запропонувати змінювати правила. Наприклад, додати до чотирьох бійців ще одного або замість захоплення центральної фортеці займати кутові фортеці одне одного тощо.

Заувага для дорослих

Настільна гра, в якій один гравець відповідає за рух одразу кількох фішок, допомагає розвинути стратегічне мислення, коли для успішної діяльності треба враховувати багато чинників.