Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Ігротека

“Джміль”, 2011, № 1

Писанкові перегони

Ігри з крашанками і писанками

Любі друзі! Вам сподобалися новорічні ігри та розваги, які пропонував Джмелик у зимовій Ігротеці (“Джміль", 2010, № 4)? Бажаєте ще позмагатися у спритності, вправності та кмітливості? Цього разу Джмелик підготував для вас цікаві завдання, ігри та змагання з писанками, крашанками — дерев’яними або й справжніми. Ці ігри зроблять святкування Великодня веселим та незабутнім! Тож, вперед до перемог!

Де сховалася крашанка?

Візьміть 4–5 різнокольорових крашанок та стільки ж різних непрозорих коробочок. Ведучий ховає крашанки у коробочки і просить гравців показати, де лежить яєчко певного кольору.

Гру можна ускладнити, взявши більше крашанок або міняючи коробочки місцями.

Котияєчко

Покачайте писанку між долоньками.

Притуліть писанку до долоні та покатайте її навколо руки так, щоб вона не впала. Тепер обкрутіть її навколо зап’ястя, після цього — навколо руки ближче до ліктя. Не впала? Добре! Які ви вправні!

Спробуйте обкотити писанку навколо себе, не впустивши її! Притуліть до живота, перекотіть на бік, звідти на спину, на інший бік і знову зупиніть на животі. Ви котили писанку зліва направо? А тепер прокотіть справа наліво! Молодці!

Нехай писанка зустрінеться з вашими ніжками! Обкотіть її навколо стегна або гомілки. Де легше втримати яєчко? Чому?

Цікаво, чи зможете ви виконати це завдання, якщо не дивитиметеся, що робите? Заплющте очі і обкотіть писанку навколо своєї руки або ноги!

Допоможіть писанці привітатися з вашою голівкою! Притуліть її до лоба та рухайте ліворуч або праворуч до потилиці й знову до лоба. А потім у інший бік.

Вам вдалося виконати всі завдання? Тоді можете запросити до спільної гри когось із друзів. Спробуйте обкотити писанку навколо його руки. Як ви гадаєте, це легше чи складніше, ніж навколо своєї? А товариш нехай обкотить писанку навколо вашої ноги. Якщо вам подобається працювати в парі, домовтеся обкотити одне одному яєчком голівки, животики і спинки. А тепер позмагайтеся парами! Чия команда швидше впорається?

Ловися, писанко, велика та маленька!

Оберіть собі партнера для гри. Нехай один з вас візьме сачок, а другий 4–5 дерев’яних писанок. Станьте одне напроти одного на відстані приблизно 2 метри. Спробуйте влучити яйцем у сітку! Складно?

Поцілити буде набагато легше, якщо гравець, який тримає сачок, допоможе напарнику: нахилятиметься, підходитиме та пересуватиме сачок, намагаючись зловити писанку у польоті.

А спробуйте влучити, якщо партнер, навпаки, ухиляється. Не вдається? Тепер відійдіть одне від одного трохи далі, потренуйтеся у влучності.

Наостанок поміняйтеся ролями, нехай той, хто кидав, спробує ловити. Чия пара наловила найбільше писанок?

Великодня естафета

Поділіться на дві команди і придумайте їм Великодні назви. Станьте одне за одним, перші гравці кожної команди нехай візьмуть по дерев’яній ложці з писанкою. Хто швидше подолає відстань і донесе свою писанку не впустивши? Оббігши навколо пірамідки чи кеглі, гравець має повернутися назад і передати ложку іншому учаснику команди. Яка команда виявиться спритніша, та й переможе!

Вам здається, що це занадто легке завдання для вас? Тоді візьміть по ложці у кожну руку. Впоралися? А три ложки зможете втримати? Доводиться йти повільніше, щоб писанки не впали.

Ще ускладнюємо завдання! Покладіть на килим альбомні аркуші паперу (відстань між ними 10–20 см), ступати можна лише на них.

А тепер найскладніше завдання; пройти з писанкою в ложці спиною вперед. Вдалося? Не забувайте морально підтримувати одне одного під час перегонів! Пам’ятайте: успіх команди залежить від кожного гравця!

Диво-поле

Приготуйте ігрове поле заздалегідь. Для цього потрібно наклеїти на клейонку зображення різних предметів (наприклад, яблука, дерева, літака, ведмедя, чашки, чобіт, светра, книжки, ляльки, робота, тюльпана, метелика, сніговика, дятла, телефону, відра тощо).

Усі гравці обирають собі по дерев'яній писанці. Ведучий тримає у руках картки із завданнями (розмір карток приблизно 5 х 5 см). Наприклад, на картках написані літери — тоді гравцям потрібно знайти слово, у якому ця літера стоїть на початку слова або в кінці, та накотити писанку на відповідне зображення на ігровому полі. Якщо гравець дістав картку з літерою "Я", то котить яєчко на зображення яблука. Якщо йому це вдається — забирає картку собі. Якщо ні — повертає ведучому.

На картках можуть бути написані приклади, а на ігровому полі — цифри-відповіді. Або ж і на картках, і на полі зображені цифри, а гравці мають накотити свої писанки на число, більше чи менше від заданого.

Малечі можна роздавати картки різних кольорів і пропонувати накотити писанку на зображення такого ж кольору на ігровому полі.

Можна давати одну, дві або три спроби (залежно від кількості гравців та їхнього віку). Якщо грає багато дітей одночасно, нехай кожен робить одну спробу, щоб іншим не довелося довго чекати. Якщо у грі беруть участь гравці різного віку, то молодші мають право робити дві спроби, а старші лише одну. Гру можна закінчити будь-коли за командою ведучого. Переможе той, хто назбирає найбільше карток.

Пасхальна гірка

Для цієї гри треба зробити гірку з дошки, поклавши її на стілець. Приготуйте також дрібні призи (повітряні кульки, горішки, крейду тощо) та покладіть їх на підлогу на різних відстанях від гірки.

Гравці підходять до гірки по черзі та котять з неї свої крашанки, намагаючись поцілити у той чи інший приз. Якщо яєчко торкнулося дарунка, то гравець забирає його собі.


Ігротекар Ганна Остапенко

Малюнки Олени Коркіщенко

Розгадайте загадки писанок (2018, № 3).Вчимося читати візерунки на писанках. Зіставимо елементи візерунків зі словами і розкодуємо побажання на писанках








Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email: