Хочеш збільшити шрифт? Тримай натиснутою клавішу Ctrl та крути колесо мишки.
Коли тобі стане зручно читати, відпусти Ctrl і розпочинаймо урок!
ТЕМА 4. Факти і таємниці
ТИЖДЕНЬ 13. ПРИГОДА 1. У центрі керування
УРОК 7. Створюємо комікси.
Готуємо проєкт
ХІД УРОКУ
1. Емоційне налаштування
|
Вітання
Привітаємось любенько, (Кивком голови вітаємося.)
Усміхнемося раденько. (Усміхаємося.)
Сонячний заряд візьмемо, (Підіймаємо руки вгору, тягнемося до сонечка.)
З ним в країну знань підемо! (Тихенько крокуємо.)
|
2. Вправа “Ми — художники”
|
- Уявіть себе художниками. Якими фарбами ви б намалювали свій сьогоднішній ранок? Чому?
|
3. Вправа “Ранкові враження”
|
Розкажіть про свої ранкові враження, продовживши речення.
Сьогодні я помітив / помітила… .
Вранці мене здивувало… .
Дорогою до школи я звернув / звернула увагу на… .
Сьогодні я почув / почула… .
Мене розвеселило… .
Мене засмутило… .
|
4. Вправа “Розкодуй”
|
Скористайтеся таблицею-ключем і прочитайте закодоване слово.
Код: 1В, 2Б, 4В, 3А, 1В, 3В, 4Б.
- Як гадаєте, чому саме це слово закодоване?
|
5. Хмара слів “Комікси”
|
- Чим комікси відрізняються від інших творів? (див. роздруківку “Хмара слів «Комікси»”)
- Чи подобається вам читати комікси? Чому?
- Хто може бути читачами коміксів?
- Пригадайте, що ви знаєте про комікси, і створіть хмару слів.
ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ
- З’ясуйте, які слова у хмару записав ваш сусід / записала ваша сусідка. Чи є у вас однакові слова? Якими словами різняться ваші хмари? Чому?
|
6. Повідомлення теми уроку
|
Сьогодні на уроці ми розширимо наші знання про комікси і спробуємо себе в ролі художників коміксів.
|
7. Вправа “Чи знаєте ви, що…”
|
Чи знаєте ви, що…
- Щороку 25 вересня у США відзначають День коміксів. Святкують його всі шанувальники цього жанру.
- Америка не є батьківщиною коміксів. Комікс — винахід європейців. Хоча малюнки з короткими підписами — графічні історії — відомі з часів наскельного живопису.
- Нині головними читачами коміксів є діти. Комікси не лише розповідають яскраві захопливі історії, а й допомагають долучатися до читання, розвивати читацькі навички.
- Найдорожчим коміксом у світі вважається примірник “Amazing Fantasy” № 15. Саме в ньому 1962 року дебютував, тобто вперше з’явився один із культових персонажів людства — Людина-Павук. На аукціоні 2021 року комікс був проданий за 3,6 мільйона доларів.
- Нещодавно в Україні вийшов перший том відомої бельгійської серії коміксів “Чорні смурфи”. Уперше світ побачив смурфиків у журналі коміксів “Le Journal de Spirou” 1958 року. В 1980-х почав виходити анімаційний серіал “The Smurfs”. Саме тоді в англомовному світі ці казкові герої стали неймовірно популярними.
- Що нового про комікси ви дізналися?
- Що вас здивувало / зацікавило?
- Про що захотілося дізнатися більше?
- Якими новими фактами / словами про комікси можете доповнити свою хмару слів?
|
8. Фізкультхвилинка
9. Майстер-клас “Як малювати комікс”
|
- Про що ви дізналися з відео?
- Які поради щодо створення коміксів ви запам’ятали?
- Чи цікаво вам створити комікс власноруч? Яку тему ви б обрали для своїх коміксів?
|
10. Вправа “Розповідаємо історію”
|
Протягом 5–7 хвилин роздивіться кадри коміксу у роздруківці (див. роздруківку “Розповідаємо історію”). Прослідкуйте історію, яку він може розповідати, вигадайте і напишіть у зошиті репліки замість порожніх “бульок”.
Увага! З тими самими кадрами можна створити абсолютно різні історії.
ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ
|
11. Майстер-клас Юрія Журавля “Леонід Глібов. Байка-комікс «Ведмідь-пасічник»”
|
Перегляньте майстер-клас українського музиканта, художника, аніматора Юрія Журавля. Якби вам треба було створити комікс, як саме ви б це робили?
|
12. Підготовка до створення проєкту
|
Розпочинаємо роботу над проєктом “Створюємо комікс” — розмірковуйте, за яким проблемним запитанням ви хочете працювати, шукайте однодумців і дійте. Захист проєкту — через 1 тиждень. Щасти! Ваш проєкт буде чудовим!
Мета:
- розвивати дослідницьку компетентність учнів та вчити реалізувати її через проєктну діяльність;
- вчити знаходити інформацію в різних джерелах;
- вчити уявляти тих, для кого ми щось робимо, і створювати продукт зручним для його можливих користувачів;
- розвивати допитливість, спонукати дітей до творчості;
- виховувати пізнавальний інтерес.
Термін реалізації: 1 тиждень.
Ключові завдання:
- закріпити знання про те, як “співпрацюють” органи чуття і нервова система;
- придумати, як можна це пояснити просто і зрозуміло;
- вигадати дотепну, зрозумілу одноліткам історію, та подати її у вигляді коміксу.
Очікувані результати:
- діти набудуть досвіду в дослідницько-пошуковій діяльності;
- вдосконалять вміння добирати джерела інформації, виокремлювати потрібну для чого-небудь інформацію, доступно подавати її в залежності від ситуації;
- розвиватимуть комунікативні навички;
- самостійно або в парах / групах виконають творчу роботу, а саме комікси;
- вдосконалять уміння оцінювати і публічно захищати результати своєї роботи.
Етапи навчального проєкту:
І етап — організація проєкту, визначення теми і мети проекту (підр., с. 114–115) протягом цього уроку.
ІІ етап — планування проєктної діяльності.
- Формування груп / пар (якщо це потрібно). Учні класу можуть об’єднатися в творчі групи / пари (за умови, якщо у декількох учнів виникнуть спільні ідеї).
- Учні домовляються щодо орієнтовної теми та сюжету коміксу.
ІІІ етап — реалізація проєкту (протягом тижня).
- Складання учнями плану роботи над проєктом. (Вчитель допомагає тільки за потреби.)
- Розподіл обов’язків між членами груп чи пар (якщо такі групи будуть).
- Самостійна творча робота учнів. Допомога батьків, вчителя.
IV етап — захист проєкту (урок № 14).
|
13. Рефлексія
|
- З яким настроєм ви закінчуєте урок?
- Що нового для себе ви дізналися?
- Чи надихнула вас тема проєкту?
- Для кого ви створюватимете комікс?
|
У конспекті уроку використано матеріали Тетяни Гуркіної