ТЕМА 4. Енергія
ТИЖДЕНЬ 2. ПРИГОДА 2. Як дізнатися, що шукати?
УРОК 10. Відновлюємо енергію.
Що робити, якщо відчуваєш брак енергії?
Мета
- активізувати пізнавальну діяльність дітей;
- збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;
- повторити правило переносу слів з рядка на рядок;
- розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;
- виховувати любов до рідної землі, естетичний смак.
Очікувані результати навчання
- дитина вітається та звертається до інших, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
- об’єднується з іншими дітьми у групи, пари для спільної діяльності;
- висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
- підтримує діалоги з тем, пов’язаних із важливими життєвими ситуаціями;
- зіставляє почуте з власним досвідом;
- ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;
- систематизує та узагальнює необхідну інформацію;
- наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами.
Обладнання
- підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1);
- робочий зошит № 1 “Я досліджую світ”;
- роздруківки “Наша енергія”, “Наведи малюнок”;
- звичайний зошит.
Методичні поради
У конспекті не вказані обов’язкові і необов’язкові завдання для учнів. Учитель на свій розсуд і залежно від рівня класу може вибрати ті завдання і вправи, які будуть цікавими і корисними для учнів.
ХІД УРОКУ
1. Емоційне налаштування
1 |
Вітання “Усміхніться”. Візьміть у руки цеглинки Лего. Усміхайтеся й підіймайте вгору цеглинки відповідних кольорів. Усміхніться сонечку
|
2 |
Вправа “Башточка настрою”. Оберіть цеглинку, колір якої символізуватиме ваш настрій. Побудуємо башточку настрою.
|
2. Робота з проблемним питанням
|
Об’єднайтеся в групи. Кожна група отримає картку, на якій описано різні життєві ситуації. Прочитайте описи ситуацій. Обведіть зеленим кольором ті, у яких ви відчуваєте, що отримуєте енергію, а червоним — коли втрачаєте (див. роздруківку “Наша енергія”).
|
3. Повідомлення теми уроку
|
Живі організми ростуть, розвиваються, рухаються, розмножуються, реагують на зміни навколишнього середовища. Для підтримання життєдіяльності організму потрібна енергія. Де беруть її живі організми і що робити, якщо відчуваєш брак енергії? З’ясуємо це на сьогоднішньому уроці разом із жевжиками. |
4. Робота з діаграмою
|
Номул сказав, що не піде на пошуки кварцу, оскільки відчув, що йому бракує енергії. Друзі занепокоїлися й вирішили дізнатися, як поводяться люди в таких ситуаціях. Блискавка подала результати опитування у вигляді діаграми. Розгляньте її (підр. с. 121, завд. 1). Чи збігається найзвичніший для вас спосіб відновлення енергії з найбільш популярним?
Відомо, що люди не бачать жевжиків. Пофантазуйте, у який спосіб Блискавка могла здійснити дослідження. Завдання “Істинні — хибні” (за діаграмою) Розгляньте діаграму й визначте, яке судження істинне, а яке — хибне.
Придумайте свої істинні та хибні твердження за діаграмою. |
5. Вправа “Збір інформації”
|
Розпитайте своїх однокласників та однокласниць, що вони роблять, коли відчувають брак енергії. Результати опитування запишіть (зош. с. 56, завд. 1). |
Методичні порадиПід час виконання цієї вправи діти можуть вільно рухатися класом, опитувати своїх однокласників/однокласниць і вносити результати до зошита. Зверніть увагу, що опитати треба всіх. Дайте час підрахувати кількість у кожному стовпчику, а тоді звірте результати. За даними, які отримають діти, можна створити діаграму, а за нею виконати завдання: придумати твердження і визначити їх істинність, скласти математичні вирази тощо. |
6. Математичні смаколики
|
Марійка купила для друзів смаколики. Виконайте обчислення й дізнайтеся, що обрав Ян, якщо результат виразу, записаного поряд, дорівнює 83 (підр. с. 121, завд. 2). |
7. Вправа “Наведи малюнок”
|
Наведіть контур малюнка обома руками. Розфарбуйте його (див. роздруківку “Наведи малюнок”). ЗАВАНТАЖИТИ РОЗДРУКІВКУ |
8. Фізкультхвилинка “Скік та скок”
|
Порухайтеся разом із Ронікою, наповніть себе енергією. |
9. Вправа “Вежа енергії”
|
Запишіть у вежу способи відновлення енергії, які ви зазвичай застосовуєте (зош. с. 56, завд. 2). |
10. Вправа “Обчисли вирази”
|
Розв’яжіть вирази й розфарбуйте зображення відповідними кольорами (зош. с. 56, завд. 3).
|
11. Рухливі ігри
|
Ігри знімають напруження, дають перепочити нервовій системі, а рухливі ігри мають ще й профілактичний ефект. Адже тренують різні групи м’язів, поліпшують мозковий кровообіг. Найкращий час для таких ігор — перерва. Жевжики пропонують розучити декілька ігор, у які ви зможете грати на перервах і заряджатися енергією. ДЗЕРКАЛО Діти об’єднуються в пари і стають одне навпроти одного. У парі один із гравців виконує роль дзеркала, повторюючи всі рухи свого напарника. |
Методичні порадиДля цієї гри непотрібна спеціальна підготовка, лише трохи вільного простору. Учитель координує гру, даючи дітям, які “дивляться у дзеркало” завдання: “Підніміть ліву руку! А тепер зігніть праву ногу…”. Особливо уважним має бути учень/учениця, що виконує роль дзеркала, адже його/її рухи мають дзеркально повторювати рухи партнера, а не виконувати команди вчителя. |
|
“САЙМОН КАЖЕ…” Один із гравців — Саймон, який віддає команди (підстрибнути, підняти ліву руку, торкнутися щічок тощо), решта дітей їх виконують. Проте, виконувати треба лише ті, що починаються словами “Саймон каже…”. Саймон має спеціально час від часу пропускати ці слова, щоб заплутати учасників. Вибувають гравці, які виконали команду останніми, неправильно чи коли на початку не було фрази “Саймон каже”. Гравець, який лишається в кінці, стає переможцем. |
|
Методичні порадиЗимові перерви можна зробити трохи цікавішими і з відомою грою на уважність і реакцію “Саймон каже…”. |
|
ЧЕРВОНИЙ, ЖОВТИЙ, ЗЕЛЕНИЙ! Ведучий показує послідовно зелену, жовту й червону картки, поступово збільшуючи темп гри. У відповідь на зелену картку клас починає бігти на місці. На жовту — імітує уповільнену зйомку. На червону — завмирає. Вибувають із гри ті, що не встигли виконати команду або поворушилися під час “червоного світла”. |
12. Підсумок
|
Рефлексія.
|