Тема 3. Чарівні перетворення

Теми уроків

  • Урок 17. Можливість неможливого
    • Художньо–практична діяльність. Тембр сопілки та цимбалів. Створення картинок-ілюзій
    • Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання літографії Мауріца Ешера “Водоспад”. Слухання композиції “Other” (“Інший”) у виконанні українського електрофольк гурту “ONUKA” та Національного академічного оркестру народних інструментів України
    • Комунікація через мистецтво. Створення та обговорення небилиці
  • Урок 18. Музичні дзвіночки
    • Художньо–практична діяльність. Рондо як музична форма. Музикограма “Кампанелли” та особливості рондо. Розучування розспівки “Дзвіночки”. Ритмічний акомпанемент розспівки. Розучування пісні “Я і ти”. Інтерактивна гра на основі пісні
    • Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання “Кампанелли” Ніколо Паганіні. Розглядання картини “Дзвіночки” Альберта Дюрера Лукаса
    • Комунікація через мистецтво. Вікторина “Природа в нотах”
  • Урок 19. Історія в малюнках
    • Художньо–практична діяльність. Добирання до епізоду мультфільму музичного супроводу з творів Єгора Грушина. Створення ілюстрації до твору Антуана де Сент-Екзюпері “Маленький принц”. Малювання людини
    • Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання ілюстрації Владислава Єрко до повісті-казки “Маленький принц” Антуана де Сент-Екзюпері. Перегляд фрагмента мультфільму про Маленького принца
    • Комунікація через мистецтво. Порівняння графіки й живопису. Діалог “Пригоди Маленького принца на наших картинах”
  • Урок 20. Музичні перетворення
    • Художньо–практична діяльність. Варіації в музиці. Розучування розспівки-варіації “Ку-ку, чутно в ліску”. Виконання теми розспівки на ксилофоні. Музикограма варіацій Карла Черні. Варіації у живописі. Створення малюнків-варіацій. Розучування пісні “Я і ти”. Інтерактивна гра на основі пісні
    • Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання “Вальсу ля мажор. Oпус 9. № 2” Франца Шуберта. Слухання варіацій Карла Черні на тему вальсу Франца Шуберта. Розглядання картини Джона Аткінсона Грімшоу “Роздуми на березі Темзи” та картини-варіації Сергія Себіні
    • Комунікація через мистецтво. Комунікація через гру “Тема та варіації”. Обговорення гри. Обмін враженнями
  • Урок 21. Гордий птах
    • Художньо–практична діяльність. Мистецька гра “Тварина кількома лініями”. Відеоспостереження “Лебідь”. Малювання лебедя.
    • Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання картини Старли Халфманн із зображенням лебедя
    • Комунікація через мистецтво. Обговорення мистецької гри “Тварина кількома лініями”. Організація виставки картин. Проведення екскурсії для учнів та учениць інших класів
  • Урок 22. Руки-крила
    • Художньо–практична діяльність. Мистецька гра “Карнавал тварин” (рухова імпровізація). Дослідження мелодій. Гра на ксилофоні чи металофоні. Балетний одяг. Створення ескізу костюма лебедя. Розучування пісні “Я і ти”. Інтерактивна гра на основі пісні
    • Сприймання та інтерпретація мистецтва. Слухання п’єси “Лебідь” із сюїти “Карнавал тварин” Каміля Сен-Санса. Розглядання картини Михайла Врубеля “Царівна Лебідь”. Перегляд партії лебедя у виконанні Майї Плісецької
    • Комунікація через мистецтво. Обговорення мистецької гри “Карнавал тварин”
  • Уроки 23–24. Казка очима різних митців
    • Художньо–практична діяльність. Рухова імпровізація “Попелюшка”. Малювання ілюстрації до казки “Попелюшка”. Діалог-порівняння “Образ Попелюшки у різних творах мистецтва”. Інсценізація фрагмента осучасненої вистави про Попелюшку. Виконання пісні “Я і ти”. Інтерактивна гра на основі пісні
    • Сприймання та інтерпретація мистецтва. Розглядання ілюстрацій різних художниць до казки “Попелюшка”. Перегляд фрагментів “Танець з мітлою”, “Гавот”, “Вальс-кода” та “Опівночі” з балету “Попелюшка” Сергія Прокоф’єва. Перегляд фрагмента опери “Попелюшка” Джоаккіно Россіні в сучасній постановці Нідерландської національної опери. Перегляд фрагмента драматичної вистави “Попелюшка” у виконанні театру “Росинка” з Мукачева
    • Комунікація через мистецтво. Порівняння та обговорення ілюстрацій різних художниць до казки “Попелюшка”. Діалог “Попелюшка серед нас”. Обговорення створеної вистави

Навчально–методичні матеріали до підручника

Урок 17 “МОЖЛИВІСТЬ НЕМОЖЛИВОГО”  (до с. 32–33 підручника)

Урок 18 “МУЗИЧНІ ДЗВІНОЧКИ”  (до с. 34–35 підручника)

Фонограма розспівки “Дзвіночки”  (слова і музика Світлани Садовенко, виконує Андрій Бєдний)

“Кампанелла” Нікколо Паганіні — Ференца Ліста

Урок 19 “ІСТОРІЯ В МАЛЮНКАХ”  (до с. 36–37 підручника)

Урок 20 “МУЗИЧНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ”  (до с. 38–39 підручника)

Розспівка з варіаціями “Ку-ку, чутно в ліску”  (слова і музика Світлани Садовенко, виконує Андрій Бєдний)

Урок 21 “ГОРДИЙ ПТАХ”  (до с. 40–41 підручника)

Урок 22 “РУКИ-КРИЛА”  (до с. 42–43 підручника)

Уроки 23–24 “КАЗКА ОЧИМА РІЗНИХ МИТЦІВ”  (до с. 44–45 підручника)

Завдання онлайн

Веселкові барви по порядку: перша історія   (до с. 32 підручника)
Пригадуємо кольори веселки, які заховалися у казкових персонажів — вигадуємо історію

Різноманіття ілюстрацій:

Роздивляємося ілюстрації до казок різних художників — порівнюємо — вчимося впізнавати стиль художника-ілюстратора — шукаємо ілюстрації з однієї книжки
Маленький принц (1-й рівень)   (до с. 36-37 підручника)
Маленький принц (2-й рівень)   (до с. 36-37 підручника)
Попелюшка (1-й рівень)   (до с. 44-45 підручника)
Попелюшка (2-й рівень)   (до с. 44-45 підручника)

Корисні посилання

Казки-небилиці (до с. 32-33 підручника)
Настільна гра для юних письменників — маршрутизатор небилиць. Кубик допоможе вибрати стежинку. Збираємо на ній підказки, об’єднуємо їх у сюжет — і виходить справжнісінька небилиця!
Казка, написана звуками (до с. 44-45 підручника)
Продовжуємо слухати музику Сергія Прокоф’єва до балету "Попелюшка", уявляємо дії на сцені, вчимося чути й відчувати передані композитором почуття та емоції — сум, радість, хвилювання тощо